Tuesday, November 16, 2010

Dua Bijik. Hambek Hang.


Haritu...

Aku ketor paler nak beli kamera lomo. Dah lama mengidam. "Trend" bak kata orang. Jadi, aku order online la lomo tu. Aku pilih Superheadz Ultra Wide Slim (Yellow Peace). Sebab kuning dia comel. Even, member aku dah ada sebijik UWS tu, aku nak jugak beli satu sebab dia warna-warni. Dan wide yang tak tahan tu.

Lepas tu aku tunggu la lomo tu sampai. Tapi malangnya bila dah sampai, adik aku yang perangai pelik sikit dari orang lain tu boleh buat main lomo aku. Arem sungguh. Lepas tu dia boleh tak mengaku dia main kamera tu. Arem sungguh. Lepas tu dia hilangkan terus kamera tu. Hangin satu badan aku. Arem sungguh. Aku tak sempat nak tengok/pegang lagi lomo tu, tengok-tengok dah hilang. Nasib baik la masa dia hilangkan tu aku tak de dekat rumah, kalau tak lama dah aku taji kepala dia.

Tapi tak kisahlah dah benda nak hilang. Tak kisah tu sebab aku mintak mak ngan abah aku belikan lomo yang baru untuk aku. Hahaha. Tak pasal-pasal. Deme pon bagilah duit dekat aku untuk beli lomo yang lain. Hihihi. Sikit punya gumbira aku. 

Aku order sebijik lagi UWS. Aku tetap nak UWS jugak. Peduli apa aku. Tapi kali ni aku pilih warna purple (olive san) sebab Yellow Peace dah habis stok. Wow! Yang warna pepel ni lagi de vass uolls. Macam kek blueberry, rasa nak makan je. Aummm.

Bila dah sampai yang olive san tu. Gumbiranya hati. Akhirnya dapat jugak. Tapi malang tak berbau, tapi malang ni malang yang gumbira la. Aku ternampak satu beg plastik dalam almari yang tak pernah aku selongkar selama ni. Instinct aku suruh aku ambik beg tu. Tengok-tengok... Errrkkkk. Yellow Peace aku. OMG OMG. Aku ternganga seketika. Hihihi bestnya ada dua lomo. Satu pepel satu tuning. Omeyyyy. Siap dengan dua bijik KOLA Filter. Huahuahua.

Tapi, aku ni baik. Aku tak mau la tamak sangat ada sampai dua kamera yang sama. Saiko orang kata nanti. Aku jual yang Yellow Peace tu dekat member aku. Wuuuu sayang jugak nak lepaskan ia pergi. Tapi tak pe. Nanti duit yang member aku bayar tu (mungkin) akan ku pulangkan pada mak ngan abah. Heee.


satu pepel.



satu kuning. alolo comeynya =)












11 comments:

saenadia said...

brp harga sebijik neh?

Rogayah Suparman said...

rm110

Mei said...

ni beli kat website snap snap ke? digital ke?

Rogayah Suparman said...

beli kat theclickshop.net
riki la byk lagi yg cool.
pakai filem

amy azuha said...

nk lom0 kaler pink..ada ngak?

Rogayah Suparman said...

ada. mcm ekin punye. pink.

zztjml said...
This comment has been removed by the author.
zztjml said...

Hi, nak tnya ckit.. Hm, berbaloi ke eh camera nie utk dibeli? I mean, tak cpt rosak or smthng ke? thanks. so pls, reply to noor_izzati@hotmail.com <3

woozy Abot said...

salam awok :)
nice to meet ur blog lahh.
can i know,, dr mna awok bli lomo tuh ? online ? nk link boley ?
really hope u reply me ASAP!
thankyou :)

Anonymous said...

ermm nk tnya boley ?
bli online ka ?
boley kasi link tk ?
thanks :)
hopes u can reply me ASAP !

Anonymous said...

@woozy Abot wsalam. saya beli online dkt theclickshop. ini linknya http://www.theclickshop.net/ =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...