Wednesday, October 12, 2011

Bestfriend Forever

 
 
 
(Starring Rogayah, Yaya, Liyana, Safwan dan Shapinaz)

Ini teaser video BFF yang diedit oleh RJ. Actually ini video yang group aku guna untuk assignment Teknologi dalam Pendidikan sem ini. Tajuk video ni BFF lah bestfriend forevaaa. 

Tapi yang ini RJ lah yang edit. Nice gilaaa. Video yang kitorang edit untuk assignment cikai jerk dah la pakai movie maker je wuwuuu. Malu nak tunjuk.

So, aku nak cerita la sikit pasal the making of video ni. Nak hasilkan video berdurasi lebih kurang 4 minit ni ambik masa dua hari tau tak.

Hari 1st mai kat lokasi shooting dekat tasik Bandar Puteri Jaya, tanpa sebarang amaran kami telah dihujani dengan air hujan yang lebat nak mampus. Sampai lencun baju aku dengan ekin sebab kami datang naik motor. So tak jadi shoot la hari tu. T_T~

Hari 2nd pulak kami mai lagi dengan harapan tak hujan la petang tu. And alhamdullilah shooting berjalan dengan jayanye. Kami berpiknik di atas rumput yang banyak semut dan di tepi tasik yang tak berapa bersih kondisinya pffffttttt. Kami main layang-layang sampai rosak layang-layang tu sebab terbang tinggi sangat wakakaka.

Lepas tu pulak, tengah2 syok shooting, bateri kamera kong sebab lupa nak charge. So, tuan punye kamera iaitu RJ yang sangat baik kerana membantu kami masa shooting dan me-lending-kan barang2 shooting dan props pergilah balik rumah dia kejap sebab nak charge kamera. 

Lepas kamera selamat dicharge lebih kurang 30minit kot(?) Kami pon sambung la shoot balik. After that, shooting berjalan dengan lancorrr even pokok hujan kejap mai kejap hilang tapi tak hujan pon.

Setelah berpeluh ketiak selama lebih 3 jam shooting, sume babak pon dah shoot, kami pon balik la. Ok itu je. Bai!

4 comments:

-itu gadis- said...

nice giler video ni.suke100x =p

Qib said...

budak psv... buat ape3 pun kreatif........ =)

safwanmahzin said...

nak pos gak sal ni

Anonymous said...

Thanks kak sheila~

Hehehe biase je Qib..video ni lawa sbb senior aku yg buat..

yee pos la cepuarnnn

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...