Saturday, April 23, 2011

Situasi2 di bilik air (hostel) yang bikin semua orang panas hati.

Saya ada satu soalan. Anda dah mandi ke belum? Saya belum mandi lagi sebab dari tadi saya tunggu bilik air tapi orang tak keluar2. Begitu hangen rasa diri ini. Tapi apa boleh buat, bukan bilik air saya. Kalau bilik air saya lama dah saya tutup lampu bilik air tu biar dia takut lalu dia terus keluar bilik air tanpa sempat menyarung towel. Hah padan muka.

Biasalah, duduk dekat hostel ni memang banyak kena bersabar. Lebih2 lagi perkara yang berkaitan dengan penggunaan bilik air fuhh ayat macam karangan. Aku memang tak boleh bab2 bilik air ni. Memang banyak peristiwa dah. Biasalah, orang yang hygenic macam aku ni memang particular sikit pasal bilik air ni. Hehehe hah pape je lah. Jadi sekarang, aku nak senaraikan 5 situasi di bilik air hostel yang bikin aku panas hati.


1. Basuh tuala wanita dalam bilik air. 

Kau mandi dekat bilik air second. Dia pulak mandi bilik air 1st. Tengah syok2 kau syampu2 tetiba kau terhidu bau hanyir yang familiar. OMG darah dari tuala wanita sedang mengalir dari b.air 1st melalui bilik air kau. Bau jangan cerita ar. Sakit pulak mata memandang. Apa ke bongok sangat kamu ni boleh pulak basuh pad dalam bilik air hah??? Kot ye pon basuh la dalam bilik air no.3 (sebab lubang dekat b.air no.3) kalau dah malas sangat. Ni tak pasal aku kena hidu bau hanyir darah period kau. Yang aku punya pon aku geli. *)^($##()$!! Tahap kesabaran teruji = 20%


2. Sabun & softener kena pau. Banyak pulak tu. 

Kau basuh kain dalam bilik air. Tapi kau terlupa nak bawak balik bilik softener sebab kau terlupa lah. Kau punyalah sayang softener tu sebab mahal dan bau dia macam perfume. Downy Passion kot, kena lah pakai sep2. Tiba2 kau terbau bau softener kesayangan kau dekat bilik depan bilik kau. Kau pun pelik ah sebab selama ni jiran kau tu tak pernah pakai softener bau tu (sekali basuh baju pakai softener banyak gila sebab tu sampai boleh ingat baunye). Dengan rasa curiga di hati pun kau pergi la check dekat bilik air mana tau dia pakai softener kau ke. Sampai2 je bilik air, DARN!! kuat gila bau DOWNY PASSION!!! Check2 botol dah tinggal sikit. Kurang ajar betul pau aku punya. Tak de kemaluan ke hah???? Agak2 ar nak pau softener jiran depan bilik. BOZO. Tahap kesabaran teruji = 50%


3. Body wash kau dipau untuk kegunaan membasuh tangan selepas makan nasik dengan sambal belacan. 

Semua orang pon letak bekas mandi dalam bilik air sebab malas nak mengokot ke b.air setiap kali nak mandi. Kau pun buat ar macam tu. Bekas mandi kau pulak baru direfill dengan Lux Soft Kiss 700ml botol yang boleh picit tu. Tak lama lepas tu tak sampai sebulan kau picit2 dah takmau keluar. Dah HABIS. Siot. Baru je beli takkan dah habis?? Rupa2nya selepas menjalankan OPS Sikap, barulah kau tahu yang orang buat basuh tangan sabun Lux kau. Muka tak malu. (Aku kekadang buat jugak benda ni, tapi aku pau sabun Yana je lepas tu aku bagitau dia hehehe). Disebabkan kau dah bengang sangat, kau pun tukarlah sabun botol kecik je. Hah padan muka, takpayah dah pau sabun aku, pau sabun orang lain pulak. Tahap kesabaran tercabar = 60%


4. Bilik air yang kau dah aim kena rembat tanpa belas kasihan. Damn!

Kau tengah syok2 gosok gigi & cuci muka dekat sinki sambil tunggu bilik air yang kau dah aim tadi free. Bila orang dalam bilik air yang kau aim dah keluar kau pun cepat2 la cuci facial wash dekat muka dan nak masuk bilik air. tu. Lepas2 basuh je muka, pandang je bilik air tadi tengok2 pintu dah kunci balik. Shiat! Ada orang yang datang ntah dari mana potong line. Tahap kesabaran tercabar = 75%


5. Mandi lama tak hengat orang. 

Jam menunjukkan pukul 7.15 pagi. Semua orang tengah rushing2 mandi nak siap ke kelas pukul 8. Disebabkan bilik air kau selalu je kena rembat, kau pun letaklah bekas mandi kau depan pintu bilik air lepas tu kau pun tercangaklah tunggu depan pintu bilik air tu sampai orang keluar. Sambil garu2 badan tengok2 lantai tengok2 siling kau pun tunggu la dengan harapan orang tu akan keluar tak lama lagi. Tunggu punya tunggu, bilik air kiri & kanan dah tukar orang dekat 2 kali, tapi bilik air yang kau cop tadi tak keluar2 orangnya. Damn! sekali lagi. Dalam hati dah memaki hamun tuhan saja yang tau. "WOIII agak2 ar mandi lama gila, orang nak cepat ni ko boleh buat jamban tu macam ada tab mandi je dalam tu URGHHHHH (&)%F**K(&(#$". Tak pasal2 hari tu ko terlambat pulak pergi kelas. Tahap kesabaran tercabar = 95%


Amacam? Agak2 rasa macam nak keluar maktab tak rasanya?? Haha itu over. So, fikir2kanlah. Kita ni hidup berkongsi dengan orang lain. Duduk pulak dekat maktab perguruan ni dah konfem lah semua benda pon Hak Kerajaan. Jadi janganlah buat macam bilik air hostel tu macam bilik air rumah kita pulak sampai boleh feel macam layan jacuzzi mandi berjam2 (see? berapa banyak 'macam' dah aku taip nampak sangat takde ideanya). Hingat sikit orang lain ye. Takkan la sampai nak kena letak notis; 

BASUH TUALA WANITA DALAM JAMBAN, LEPAS TU TOLONG BALUT ELOK2 SO TAKDE LA TERSUMBAT TONG SAMPAH NANTI. 

JIKA INGIN MENGE-PAU SOFTENER ORANG, PASTIKAN ORANG ITU BUKAN JIRAN DIHADAPAN BILIK ANDA. TQ.

SAYA TAK BELI BODY WASH NI DENGAN DUIT AWAK, JADI TOLONG JANGAN PAU.

SILA AMBIL NO. GILIRAN DAHULU SEBELUM MASUK BILIK AIR.


TOLONG JANGAN MANDI LAMA SANGAT NI BUKAN BILIK AIR PERSENDIRIAN.



Sekian, terima kasih!!




4 comments:

liyana said...

hahaha..lawak gile..memang betol sume ni benda yg berlaku.. n nk tambah satu lagi..kalau rase nk temuntah tu cepat2 kua bilik air..jgn smpai org sebelah lari kua dulu...ahhahahahahha :p

liyana said...

hahaha..lawak gile..memang betol sume ni benda yg berlaku.. n nk tambah satu lagi..kalau rase nk temuntah tu cepat2 kua bilik air..jgn smpai org sebelah lari kua dulu...ahhahahahahha :p

Qib said...

gelisss iott


Psss.. Sorry lama tak jengokk.. Haiiiiiiii

Nadiaz Namikaze said...

haha..nice entry..byk betolnye..dah lumrah dok hostel mmg mcm tu kan..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...