Saturday, April 3, 2010

Sunburn Melampau + Suara Serak Melampau = Memang Cambest!!!

Salam,

Today is the 2nd day since I get back from 4 days 3 nights BINA INSAN GURU (BIG) camp.

Ok. Sekarang aku nak listkan input yang aku dapat dari kem BIG tu.

1. Pengalaman
2. Pengalaman
3. Pengalaman
4. Sunburn
5. Sunburn
6. Sunburn
7. Hilang Suara
8. Hilang Suara
9. Selsema
10. Batuk Kahak


No. 1 - 3
Objektif BIG ni aku rasa tercapai la. Aku dah semakin menerima takdir aku yang akan jadi Cikgu satu hari nanti dengan hati yang terbuka. Tapi aku masih tak tahu cikgu jenis mana yang aku akan jadi. Cikgu mulut bising tapi kerja jalan ke? Cikgu mulut bising tapi kerja tak jalan ke? Cikgu pendiam tapi kerja jalan ke? Cikgu pendiam tapi kerja pun xjalan ke? Or cikgu kuli batak? Aku kena pilih jalan aku dari sekarang.


No. 4 - 6
Macam yang aku cakap tadi, hari ni dah hari ke dua lepas tamatnye BIG. Kulit muka dan tangan aku mmg disaster + horror. Mengelupas macam kena sopak. Nauzubillah. Dekat muka pulak tu. Selama aku pegi kem2 lain sebelum ni (eceh.. last time masa 2006) tak pernah seteruk ni sunburnnya. Aku jadi malu nak keluar dari bilik. Esok kuliah cam biasa. Ada assembly pula. (T_T") Nak tunggu elok balik bukannya sekejap. Atleast setahun boleh cerah balik mcm sebelum ni. Oleh kerana akulah org yang paling lambat nak cerah dalam dunia. Sebab tu lah memanjang gelap je. Ngeh!


No. 7 - 8
Aku mula hilang suara dari hari kedua kem. Suara aku bapak buruk bila serak. Macam suara bapuk pon ada. Aku jenis yang suka nyanyi bila dengar lagu kat winamp. Jadi aku paksa diri aku nyanyi gak even tak da suara. Rasa cam nak terkeluar anak tekak. Sampai hari ni tak de perkembangan baik pada kondisi suara bapuk aku ni. Ahhhh man......


No. 9
Alhamdullilah lah masa camping panas terik disulam dengan limpahan air hujan. Tapi yang tak bestnya selsemalah. Meleleh sana sini. Nasib baik tak terkantoi meleleh depan org. Ngahahaha...


No. 10
Yang ni memang aku paling tak suka. Kahak melekat kat dinding tekak memang membuahkan perasaan yang macam ******. Nak tidur pon tak senang. Terbatuk-batuk. Maaf lah pada sesiapa yang terkena jangkitan dari aku ye.


(>,<)

2 comments:

Mei said...

Kalau meleleh depan orang mmg best ni! LOL

Rogayah Suparman said...

ngahaha...
best kena gelak la..
wahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...