Thursday, July 9, 2009

Boleh tahan penangan Gastric x?



Huuu terasa lama dah aku xpost new blog sbb rasa cm bz je..tp xbz sgt pon..haha xde modal sbnrnye…

Masuk sem3 ni minggu 1st kuliah dah ada esemen..dah nmpk la bunga2 ke-bz-an sempena masuk sem3 ni…

Tapi yg paling xtahan, aku begitu musykil dengan diri aku. Kenapa setiap awal sem (seminggu or dua minggu start kuliah) aku mesti didatangi ngan penyakit yg melibatkan abdomen perut. Waktu sem1 dulu, masa orentasi kena gastric smpi nk pitam2 lam dewan n muka pucat cm zombie. Bagi sesape yg sekali orentasi yg pasan ada gadis berkurung biru kena gastric di awal pagi yg mana hari tu ada LDK..hua2 aku la orgnye…masalah betul!

Masa awal sem2 lak kena gastric lagik…astu kena angkut la gi ospital sp dgn wajah yg pucat cm zombie gak dan tanpa menghiraukan org lain aku baring merata2 je…peduli apa aku…sakit punya pasal…

Masuk pulak sem3 ni kena lagi sakit perut..Kali ni up sket, food poisoning yg mane disyaki kerana makan di gerai depan maktab..gerai yg mana? Haa yg tu aku rasa korg pon tau kot.. rasanya mmg hazab wa ckp sama lu…mmg lgi teruk dr kena gastric sampai meneteskan ayer mata ha…kena gastric yg sakit gila pon xde la smpai menangis….tp kali ni sakit dia xtersanggup diri ini menahan derita..(ape ntah aku labon ni..)

Ntah ape la nasib diriku ini… So, dijangkakan sem depan pon akan kena sakit perut gak kot..huk2 sakit perut versi apa lak? Haa itu yg kita xtahu…Tapi harap2 xla…xsanggup den

Nasib malang aku xterhenti setakat tu je…Kemudian disusuli lak dengan kehilangan wallet kesayangan ku lepas gi klinik sbb fud poisoning tu…Rasa resah gelisah mula la menghantuiku…Cari merata bilik xjumpa sbb si Pinat iaitu org yg last pegang wallet aku mengatakan dgn “confidentnye” yg wallet tu diletakkan kat atas meja kat dlm bilik…tapi yg peliknye x ada….Ohh aku dah xkeruan masa tu…Takut la org indon rembat n guna ic aku wat pasang streamyx ke…haaa naya aku..sekali nan lesen,bankcard n koleksi tiket wyg dlm wallet tu aku risaukan…aku dah siap berangan nk tgkap gambo baru utk ic la, pegi bank matikan bank card, gi repot polis..mcm2 la…Tapi alhamdullilah la wallet tu sbnrnye xilang pon, tercicir dlm kete mia…haaa nasib baik tercicir lam kete..kalu luar kete cm ne?? haaa jwb cepat Pinat… mampos aku kena jd indon…hua2

But the good thing is, aku bersyukur sbb ada membe2 yg sentiasa berada disisi n tanpa rasa berat hati menolong aku; hantar gi klinik (mia), belikan lunch n rasa begitu serba slh sbb mencicirkan wallet aku tu (pinat), tlg urutkan perutku yg sakit (yana) dan sentiasa tnye aku ok ke x lagi (ekin,pika,wan dan kwn2 yg lain) THNX GUYS AND I LAP U’ALLzzzzz…… ;-)


p/s - masa2 cm ni la baru kita boleh nilai seseorang itu ikhlas berkawan ngan kita @ sebaliknya…



Ko ni mmg dedo tahap cipan la Dan....cian yaya huk3



Haaa buat la cam rumah sendiri ye...



Even agak blurry n pika dah mcm squidward tp aku suka sgt gamba ni...candid abes..hi2



Wan, aku xkan lupa ko...Tengok la tu..walaupun gamba orinye xde kepala ko, aku ttp masukkan gak kepala ko dr gamba yg lain dgn aksi yg sama iaitu memegang roti tau...huahuahahaha

2 comments:

liyana said...

i igt lg wajahmu swaktu kne gastric dlu mse 1st dftar..kite ldk sme..heheh..muke pucat gile nk pgsan dh...dlm hati i seraya brkate 'ciannye bdk tggi lmpai ni..' tu jek mmpu i bsikkn dlm hati..hohoh..:P
i sntiase mngmbil berat tntng mmbe2 i yg mnje2 n ngde2 nih..ahekss...

mia bouvier said...

tu gune membe..kl ak sakit japg angpa pulak tulom kang..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...