Sunday, November 11, 2012

Kisah pandang sebelah mata

Tersebutlah kisah seekor kucing yang bernama Ompok.

Ompok ni dia ada 4 ekor adik beradik termasuk dia. Dalam empat2 masa kecik2 dulu, Ompok ni paling burok sebab dia takde bulu. Memang kulit semata-mata dan hanya ada bulu2 halus je. Lepas tu terjojol la telinga dia dan kepala dia yang menampakkan dirinya seperti Brain dalam cite Pinky and the Brain huahuahua... Disebabkan itu dia dipandang sebelah mata saja oleh tuan2 dia yang berat sebelah nih. 


OMPOK BUROOOOKKKK IQ RENDAHHH

Oleh kerana IQnya hanya sebanyak IQ seekor burung unta, dia tak reti nak selamatkan diri time hujan dan biar diri basah kuyup, Ompok telah dipinggirkan oleh ibunya dan juga tuannya yang tak berhati perut. Tapi, Ompok seorang budak baik. Dia pandai main dan tak pernah gigit atau cakor tangan tuan dia tak macam adik2 dia yang lain. 

Tapi semua itu tak diendahkan oleh tuan2 dia. Tuannya asyik belai adik2nya saja sebab geli nak pegang badan dia yang tak berbulu tu. 

Tak lama lepas tu, Ompok semakin meningkat dewasa. Dengan kuasa Allah, tanpa dijangka bulu Ompok telah tumbuh semula. Sehari demi sehari, bulunya kian lebat dan kembang seperti memakai produk rambut yang dutanya Jackie Chan, Syampu Bawang. Bahkan, Ompok punye bulu lagi kembang dari adik2 dia. 

WAHHH OMPOK BERBULULAH!!

GAMBAR VINTAJ OMPOK DALAM INSTAGRAM

Tuan2nya yang berat sebelah  sangat terkejut dengan perubahan yang dialami oleh Ompok. Seperti dalam cerita The Swan. Bulu Ompok kini bukan saja kembang, malah lembut dan sangat best bila dapat meletakkan perut dia yang gebu itu di muka. Tuan2 dia apa lagi, terus memberi status Permanent Citizen kepada Ompok untuk keluar masuk sesuka hati ke dalam rumah hohoho. 

Untuk membalas jasa tuan2nya yang berat sebelah, Ompok sekali sekala meninggalkan sisa pepejal dan liquidnya di atas katil, atau di sekitar ruang tamu rumah namun tuan2nya tak sampai hati nak marah sebab Ompok pandai buat muka comel.

Sekarang Ompok telah menjadi kucing kesayangan dan tuan2nya yang berat sebelah masih lagi tidak berubah dan hanya mencari kucing comel saja untuk diajak bermain di dalam rumah. 

TAMAT

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...